reklama

Lekce

aneb krátký report o asertivitě, agresivitě, ale hlavně vlastní hrdosti

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Včerejší lekce, domnívám se, završila můj kurz asertivity a snášenlivosti. Podotýkám, že ani trochu nešlo o přiznávání, či odepírání práv komukoliv na teoretické rovině (tradiční, či netradiční manželé a rodičové, náboženské komunity, anebo ateisté, humanisti …). Tento kurz na mne spadl jako život sám a mnoho dobrého a snad minimum zlého na mne přilepil. Mými lektory byli lidé na okraji společnosti, bezdomovci. A učili mne v dvou tématických blocích:

  1. V tom prvním jsem se učil umění snášenlivosti. Naučil jsem se vycházet s jednotlivci navázanými na prodej časopisu Nota Bene. Nejenom koupit časopis ( kdy polovina ceny přísluší prodejci), ale také navázat vztah, navzájem si odevzdávat lidské teplo. Takže mám dva známé prodejce v Popradě a jednoho v Žilině. Přiučil jsem se také komunikaci s komunitou, která se nyní v zimě zdržuje na železniční stanici v Liptovském Mikuláši.

  2. Zápočet z druhého jsem skládal u „profesora“ který měl výcvikovou učebnu v Popradě, také na železniční stanici, nádraží. Ve vnitřním prostoru, (Vy kteří to tam poznáte – na horním podlaží směrem k nástupišti tzv. TEŽ-ky, tatranské elektické železnice ) dotyčný pedagog skvěle zinscenoval krizovou situaci:

Čelem k velkoplošnému zasklení a zády k mnohým čekajícím cestujícím rozpouštěl okenní námrazu vydatným proudem večerní moči. To mne fakt dožralo. Ani jsem o tom nemusel nijak přemýšlet, vystoupil jsem z davu „nevidomých“ čekajících a dotyčnému oznámil jaké je hovado. (tímto se v duchu ospravedlňuji zástupcům čeledi turovitých za neadekvátní přirovnání). Následovala chvilka očního přetláčení, kterou záhy vystřídal fyzický útok, který bol nastartovaný evidentním nepoměrem našich tělesných konstitucí, na moji integritu. Žák, na rozdíl od učitele, v zápalu studia tuto okolnost přehlédl. kdyby nebylo únavy způsobené důsledným dodržováním pitného režimu na straně zkoušejícího, kdovíjak by to dopadlo …

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nebudu se zdržovat podrobnostmi, ale zápočet jsem ulovil aniž by jsem si zašpinil ruce. Stačilo rychle přiložit na vhodná místa loketní kloubní spoje. Žel složení zkoušky mi nemá kdo dosvědčit, protože čekající cestující veřejnost opustila prostor. Že by jim přijeli vlaky? Dodatečně si uvědomuji rizikovost svého postupu. Ale na druhou stranu jsem spokojený s tím, že jsem sám před sebou čestně složil zkoušky k dobroprajnosti k druhým, ale i k sobě.

Vlastimil Papež

Vlastimil Papež

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Milujem život. Beriem ho väčšinou s humorom a nadhľadom. Rád športujem, hrám divadlo, viem byť sám, ale radšej sa zdielam s ľudmi. Som ženatý, mám 2 dospelých synov a tiež psov. Predpokladám, že Vám nebude prekážať blogovanie v českom jazyku lebo ... je to můj mateřský jazyk a cítím v něm větší vyjadřovací jistotu. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu